Social media

Jak prowadzić fanpage’a restauracji?

Lipiec 18, 2019

Napisane przez Weronika Dąbrowska

Media społecznościowe są najpopularniejszym kanałem komunikacji we współczesnym świecie. Ich prowadzenie może się nieco różnić w zależności od branży, którą zajmuje się dana firma. W dzisiejszym artykule pochylimy się nad prowadzeniem fanpage’a restauracji. Dlaczego prowadzenie profilu w social mediach w tym przypadku jest istotne oraz co dzięki temu może zyskać restauracja?

Co restauratorowi daje prowadzenie social mediów?

Dzielenie się postami z użytkownikami sprawia, że potencjalni klienci są na bieżąco z ofertą i promocjami, które oferuje restauracja. Ponadto daje to możliwość nawiązania interakcji z osobami, które śledzą fanpage. Mogą one również poznać bliżej zespół, który tworzy restaurację. Jest to okazja, aby zaciekawić klienta i zachęcić do przyjścia. Polubienia, komentarze, udostępnienia sprawiają, że oferta dociera do znacznego grona odbiorców, którzy mogą stać się przyszłymi klientami restauracji. 

Jak widzimy, jest wiele powodów, które mogą nas skłonić do prowadzenia profilu w social mediach. Poza tym, że jest to świetne narzędzie komunikacji, dodatkowo może stać się sposobem na promocję restauracyjnego biznesu. 

 

 

O czym warto pamiętać, prowadząc fanpage’a?

Oto kilka wskazówek, w jaki sposób pokierować fanapage’em, aby jego prowadzenie przynosiło Ci korzyści, a przeglądającym sprawiało przyjemność. 

 

  • Jedzenie… przede wszystkim!

Dziel się z użytkownikami zdjęciami tego, co jest podstawą każdej restauracji – jedzenia. Warto, aby zdjęcia były barwne i zachęcały do interakcji. Pamiętaj, aby posty wstawiać w odpowiednich godzinach, czyli takich, w których panuje największa aktywność użytkowników.    

 

  • Pokaż Twój team

Przeglądający chcą wiedzieć, kto tworzy restaurację i kto będzie autorem ich kulinarnych doznań. Zadbaj o to, aby co jakiś czas pojawiało się zdjęcie, na którym jesteś Ty oraz Twoi pracownicy.

 

  • Daj przeglądającym powód do kliknięcia

Postaraj się, aby potencjalni klienci mieli okazję do aktywności na Twoim fanpage’u. Zorganizowanie konkursu, w którym nagrodą będzie zniżka bądź darmowy posiłek sprawi, że ruch na Twoim profilu w social mediach (i w restauracji) będzie wzmożony.

 

  • Promocje – to, co tygryski lubią najbardziej!

Możesz organizować cykliczne promocje, w których uwzględnisz wykorzystanie fanpage’a. Otrzymanie zniżki może opierać się na pokazaniu zdjęcia, które zostało zamieszczone na profilu bądź na skomentowaniu postu. Stanie się to zachętą do odwiedzenia restauracji, a przy okazji będzie świetnym źródłem ruchu na stronie.

 

Zastosowanie powyższych zasad nie wymaga od Ciebie wiele, a może przynieść wymierne korzyści. Nie musisz wprowadzać ich od razu – rozpocznij sukcesywne wdrażanie, najlepiej od małych kroków, aby móc obserwować reakcje użytkowników. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie działania prowadzone na fanpage’u są pożądane, a jakie należy wykluczyć.

 

Kategoria:

Weronika Dąbrowska W Rewi Reklamy odpowiadam za całą warstwę tekstową.