Budowanie wizerunku firmy

Kwiecień 15, 2019

Napisane przez Weronika Dąbrowska

Świat ulega ciągłym przemianom oraz rozwojowi. Powstaje coraz więcej firm. Konkurencja na rynku z każdą chwilą rośnie. Co zrobić, aby wyróżnić się na tle pozostałych firm? W którym kierunku skierować działania, aby przyniosły one pożądane efekty?

 

Aby wiedzieć, od czego rozpocząć budowanie wizerunku firmy, należy zdać sobie sprawę, czym on tak naprawdę jest. Za wizerunek firmy uznawany jest obraz tworzony bezpośrednio w umysłach odbiorców. Są to wszelkiego rodzaju wyobrażenia, odczucia, wrażenia, opinie, które nasuwają się na myśl odbiorcy przy usłyszeniu nazwy firmy lub ujrzeniu jej znaku graficznego.

 

Odbiorcą nazywamy przede wszystkim klienta, który korzysta z usług czy produktów danej firmy, ale także partnerów, dostawców, podwykonawców. Jeżeli mamy do czynienia z dużym przedsiębiorstwem, które jest społecznie rozpoznawalne – wliczymy tutaj również media czy środowisko lokalne.

Dlaczego dbanie o wizerunek firmy jest istotne?

Chyba każdy z nas może stwierdzić, że woli, kiedy w jego otoczeniu mówi się na jego temat pozytywne rzeczy. Nieprzychylne opinie nie są powodem do radości.

Tak samo jest w przypadku firmy. Pozytywne wyobrażenie na jej temat powoduje wzrost rangi firmy. Jest ona wówczas przychylnie odbierana przez otoczenie. Przedsiębiorstwo, które zbudowało pozytywny wizerunek, cieszy się zaufaniem wśród klientów. A to wszystko przekłada się na sprzedaż.

Elementy budowania wizerunku

Skoncentrujemy się na podstawowych elementach, na które zwrócić musi uwagę każdy, kto rozpoczyna prowadzenie działalności.

Nazwa firmy

Jest to jedna z najważniejszych kwestii. Nadanie nazwy firmie wbrew pozorom nie jest takie łatwe. Należy zwrócić uwagę na wiele czynników. Przede wszystkim nazwa powinna być oryginalna. Jej główny cel to odzwierciedlenie charakteru marki. Powinna również łatwo zapadać w pamięć, aby każdy, kto ją usłyszy, nie miał problemu z jej zapamiętaniem. Najłatwiejszym sposobem na wybór nazwy jest wypisanie wszelkich skojarzeń, które wiążą się z Twoją działalnością. Gwarantujemy, że jest to niezwykle pomocne.

Znak graficzny

Kiedy wybierzesz nazwę dla Twojej działalności, czas, aby stworzyć logo. Jakie powinno ono być? Przede wszystkim stawiamy na prostotę! Aby Twoje logo stało się rozpoznawalne, nie może być przesycone. Zwróćmy uwagę na najbardziej rozpoznawalne marki. Logo Apple jest wyjątkowe, choć jego forma jest niezwykle prosta (w pozytywnym tego słowa znaczeniu). Aby znak graficzny naszej firmy zapadł w pamięć odbiorcy – nie możemy przesadzić. Warto użyć jak najmniejszej ilości kolorów (maksymalnie trzy). Istotne, aby barwy nie były ani zbyt jaskrawe, ani zbyt ponure. Pamiętajmy również o użyciu  nie więcej niż dwóch krojów pisma, czyli typografii. Krój ten powinien być dostosowany do charakteru działalności. Oznacza to, że inny krój pojawi się w logo klubu karate, a inny w przypadku salonu kosmetycznego.

 

Spójna identyfikacja wizualna

Po stworzeniu logo należy zwrócić uwagę na to, aby pozostałe elementy identyfikacji naszej firmy współgrały ze sobą. Nie ma nic gorszego niż wizerunkowy misz-masz. Znajdź odpowiednich specjalistów, którzy zadbają o to, aby cały proces poszedł w odpowiednim kierunku.

 

Daj się poznać

Ważną kwestią jest to, aby umożliwić odbiorcy poznanie Ciebie oraz Twojej firmy. Pomoże Ci w tym m. in. prowadzenie kanałów w social mediach. Odbiorca doceni to, że dajesz mu szansę na to, aby dowiedział się czegoś o firmie.

 

Ale przede wszystkim spraw, aby w Twojej firmie panowała przyjazna atmosfera. Przyjazny właściciel i zadowoleni pracownicy wzbudzą pozytywne emocje wśród klientów. A do tego dążymy. Aby klient był zadowolony. 🙂

Kategoria:

Weronika Dąbrowska W Rewi Reklamy odpowiadam za całą warstwę tekstową.