Jak skutecznie prowadzić social media?

Kwiecień 1, 2019

Napisane przez Weronika Dąbrowska

Prowadzenie własnej działalności nie jest łatwym zadaniem. Przedsiębiorca musi zwrócić uwagę na wiele aspektów, od formalnych, poprzez sprzedażowe, aż po marketingowe.

 

Jednym z niezwykle ważnych zadań, które stoi przed każdym, kto prowadzi własną firmę, jest kwestia jej reklamowania. Możemy robić to na różne sposoby. Bardzo duży potencjał kryje się w reklamie w Internecie. W ostatnich latach social media umocniły swoją pozycję i nadal to robią, stając się jednym
z najprężniej rozwijających się sektorów reklamy online.

 

My, jako agencja reklamowa, przykładamy ogromną wagę do odpowiedniego prowadzenia kanałów
w mediach społecznościowych. Chcielibyśmy udowodnić Wam, że odpowiednio prowadzone social media mogą przynieść efekty, które przerosną nasze oczekiwania. W tym artykule skoncentrujemy się na prowadzeniu fanpage’a na portalu Facebook.

 

Grupa docelowa oraz content

Odpowiednio dobrana grupa docelowa, do której kierować będziesz treści na Twoim fanpage’u to połowa sukcesu. Warto zwrócić również uwagę na content – teksty powinny być jasne, czytelne i klarowne. Unikaj długich wypowiedzi. Pisz o rzeczach najbardziej istotnych. W przypadku materiału tekstowego warto kierować się zasadą, iż „mniej znaczy więcej”.

 

Odpowiednio dobrana grupa docelowa oraz zrozumiały przekaz w tekstach umieszczanych na fanpage’u mogą pomóc Ci w zbudowaniu zasięgu postów. Chcąc lepiej to zobrazować, przytoczymy przykład budowania zasięgu przez naszą agencję reklamową na przykładzie firmy APL Animal Pharmaceutical Laboratories Sp. z o.o. Po wdrożeniu naszych działań i analizie konkurencji, przy sześcio tysięcznym gronie obserwujących fanpage’a, uzyskaliśmy 1091% wzrostu zasięgu w stosunku do poprzedniego miesiąca. Efektem tego był wzrost nowych konwersacji o ponad 450%.

 

Aktywność – zachęć użytkownika do interakcji

Pamiętaj, że poprzez ciekawe treści, skłaniające do interakcji, pobudzisz aktywność na fanpage’u. Skłoń użytkownika do zatrzymania się na Twojej stronie, zainteresuj go. Zaktywizuj użytkowników. Możesz to zrobić poprzez wpis skłaniający do komentowania lub konkurs.

 

Poprzez działania naszej agencji, na fanpage’u firmy APL aktywność dotycząca postów wzrosła o 549% w stosunku do poprzedniego miesiąca. Warto wspomnieć tutaj także o wskaźniku mówiącym o liczbie polubień strony, który wzrósł o 60% w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

 

Wzrost aktywności przyczynia się do wzrostu zasięgu organicznego, co oznacza, że większa ilość osób ma szansę zobaczyć udostępniony post. Daje to możliwość pozyskania nowych klientów, a także zwiększenia źródeł ruchu i sprzedaży w Twojej witrynie.

Jeżeli skoncentrujesz się na ww. kwestiach, będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu.
W mediach społecznościowych kryje się niezwykły potencjał i bez wątpienia warto go wykorzystać.

Kategoria:

Weronika Dąbrowska W Rewi Reklamy odpowiadam za całą warstwę tekstową.