Jak zadbać o wizerunek rozpoznawalnej marki?

21 maja, 2019

Napisane przez Przemysław Zieliński

W ostatnim wpisie przybliżyliśmy Wam, w jaki sposób budować wizerunek nowo powstałej
firmy. Równie ważny jest rozwój marki, która istnieje na rynku i jest rozpoznawalna. Co
zrobić, aby umocnić pozycję firmy? Skorzystaj z naszych wskazówek.

Poddaj ocenie prowadzone dotychczas działania

Jeżeli nie jesteś zadowolony z kierunku, w którym podąża Twój biznes, należy zastanowić
się, gdzie leży źródło problemu. Dobrym sposobem, aby to sprawdzić, jest przeprowadzenie
badania ankietowego wśród stałych kontrahentów. Dzięki temu dowiesz się, jakie
oczekiwania względem Ciebie i Twojej firmy mają klienci oraz jakie błędy popełniasz.
Pozwoli to na wdrożenie działań naprawczych, które umożliwią wyeliminowanie
nieprawidłowości. Twoi klienci docenią, że liczysz się z ich zdaniem.
Może się okazać, że klienci są zadowoleni ze świadczonych przez Ciebie usług. Potraktuj to
jako potwierdzenie, że to, co robisz ma sens.

 

Zastanów się nad grupą docelową, do której kierujesz ofertę firmy
Planując działania promocyjne, staraj się, aby były one dostosowane do grupy osób lub firm,
w przypadku których występuje największe prawdopodobieństwo skorzystania z produktów
i usług, które oferuje Twoja firma. Dobra strategia marketingowa, której elementem jest dobór
odpowiedniej grupy docelowej, pozwala skierować działania marketingowe i sprzedażowe
w odpowiednią stronę.

Grupę docelową dobiera się na podstawie określonych kryteriów. Należą do nich:

  1. kryteria geograficzne – bierzemy pod uwagę położenie geograficzne, tj. region w którym
    mieszkamy (państwo, województwo),
  2. kryteria demograficzne, np. wiek, płeć, dochód, wykształcenie, zawód, które
    przekładają się zachowanie i styl życia konsumentów oraz mogą decydować
    o preferencjach konsumenckich,
  3. kryteria psychograficzne, do których należą osobowość, styl życia i wyznawane
    wartości,
  4. kryteria behawioralne – dotyczą postaw nabywców wobec produktu; są to sposoby  zachowań w odniesieniu do naszej oferty i towarów, które oferujemy.

Podsumowując, niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą
czy jesteś właścicielem rozbudowanej sieci firm, powinieneś rozpocząć planowanie działań
marketingowych i promocyjnych od określenia grupy docelowej, do której chcesz trafić.

Postaw na nowe kontakty

Należy zdać sobie sprawę, że stali klienci są niezwykle istotni, ale warto nieustannie docierać
do nowych źródeł osób, z którymi potencjalnie nawiążesz współpracę. Bądź otwarty na nowe
znajomości. Im większe będzie grono odbiorców Twoich produktów bądź usług, tym większa
szansa, że Twojej firmy nie dotknie stagnacja.

 

Często popełnianym błędem jest zaprzestanie działań promocyjnych z powodu nadmiaru
klientów. Nie możesz pozwolić sobie na moment, w którym stwierdzisz, że ilość Twoich
klientów jest wystarczająca. Rozwój polega na nieustannych działaniach, które wiodą Cię na
przód. Nie stawaj w miejscu!

Zadbaj o Employer Branding

Oprócz budowania zaufania wśród klientów spraw, aby zaufali Ci również pracownicy.
Employer branding oznacza budowanie wizerunku pracodawcy. Warto, abyś podejmował
takie działania, które wykreują Ciebie jako dobrego pracodawcę. Chodzi o to, aby
przyciągnąć, pozyskać, a następnie zatrzymać pożądanych pracowników. Dobry pracownik
będzie należycie wykonywał swoje obowiązki. Przełoży się to na Twoją dobrą opinię jako
pracodawcy i zadowolenie klientów.

 

Warto skorzystać z powyższych wskazówek. Nie wymagają one rozbudowanych działań,
mogą jedynie zagwarantować osiągnięcie przez Twoją firmę sukcesu.

Kategoria:

Przemysław Zieliński Właściciel agencji reklamowej Rewi Reklamy, z wykształcenia grafik z ponad 9-letnim doświadczeniem. Specjalista w obszarze marketingu i social mediów, z pasją do tworzenia skutecznych i kreatywnych kampanii. Prywatnie entuzjasta aktywnego stylu życia oraz motoryzacji, łączący pracę z zamiłowaniem do dynamicznego działania.

Zaufali nam:

Rewi Studio